سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بردبار نیستى خود را به بردبارى وادار چه کم است کسى که خود را همانند مردمى کند و از جمله آنان نشود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :6
کل بازدید :1930
تعداد کل یاداشته ها : 19
103/2/18
5:52 ص
وقتی که مردی 84 ساله پس از 5 روز زنده شد و ادامه داد!+عکس
وقتی که مردی 84 ساله پس از 5 روز زنده شد و ادامه داد!+عکس
رسانه‌های آمریکا از نجات معجزه‌آسای یک مرد 84 ساله پس از پنج روز ماندن در یک بیابان بی‌آب و علف در ایالت آریزونا خبر دادند.

به گزارش یورفان، «هنری مورلو» پیرمرد 84 ساله آمریکایی است که برای سفری چند روزه از منزلش خارج شده و به جای این که در زمان مقرر در محل مورد نظر باشد، در بیابان‌های منطقه «فونیکس» ایالت آریزونا سرگردان شد.

این پیرمرد در ادامه به شبکه خبری اسکای نیوز خاطر نشان کرد: من برای انجام یک سفر از محل سکونتم خارج شدم، اما متاسفانه در بیابان‌ها گیرافتاده و به مدت پنج روز جز آب محفظه برف پاک کن خودرویم چیزی برای خوردن نداشتم حتی موبایلم هم آنتن نمی‌داد و در نهایت باطری آن تمام شد.می توان گفت این مرد دوباره زندگی برایش زنده شده است.

به گزارش یورفان به نقل از  ایسنا، این مرد 84 ساله در ادامه خاطر نشان کرد: من به دیابت هم مبتلا هستم، اما خوشبختانه یک خلبان که متوجه انعکاس سقف خودرو شده بود، در بیابان فرود آمد و من را نجات داد.

در گزارش دپارتمان پلیس ایالتی هم آمده است که برای یافتن این مرد نزدیک به یکصد داوطلب شرکت داشتند.

شرایط سخت زندگی،زندگی های سخت،زنده شدن

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


92/11/29::: 7:15 ع
نظر()
  
  

معرفی 4 گیاه موثر در رشد مو و جلوگیری کننده از ریزش مو

معرفی 4 گیاه موثر در رشد مو و جلوگیری کننده از ریزش مو

ریزش روزی 50 تا 100تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می دهند و علت آن می تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی داروهای متعددی باشد که مصرف می کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.
علاوه بر آن می توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در «هلث نیوز» ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.
ژینکو: مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می شود.
مریم گلی: دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می کند.این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.
دم اسبی: این گیاه سرشار از ماده ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا موهایی سالم داشته باشید.
رزماری: ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می کند و باعث بهبود گردش خون می شود.
منبع:aftabir.com

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

با خواص بی نظیر گوشت و تخم بلدرچین آشنا شوید

در این مطلب با خواص بی نظیر و منحصربفرد تخم بلدرچین و همچنین گوشت بلدرچین آشنا میشوید:

 

خواص گوشت بلدرچین

بلدرچین، کوچک ترین پرنده از خانواده قرقاول ها می باشد. در فارسی آن را کرک، ورتج، بدبده و بلدرچین که اصلاً ترکی است نامیده اند. در عربی نیز به آن سلوی و سمانی می گویند.

در طب سنتی اسلام، خواص گوناگونی به بلدرچین نسبت داده اند، مثلاً به عقیده عبدالملک بن زهر اندلسی (قرن 5) ” گوشت بلدرچین خوشمزه و خوش طعم است که هم برای افراد سالم و هم برای بیماران سودمند می باشد؛ سنگ (کلیه و مثانه) را خرد می کند و مفید است. ” و نیز به گفته انطاکی ” گوشت بلدرچین مغذی است و بدن را فربه می سازد. ”

بلدرچین حیوانی است با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری و بسیار پُرجنب و جوش، لاجرم باید در وضعیتی پرورش یابد که امکان جست وخیز و پرواز داشته باشد. هر قدر ماهیچه در طول حیات خود فعال تر باشد گوشت آن نیز لذیذتر است (مانند ران مرغ، دم ماهی، ران حیوانات شکاری و گوسفند و همچنین سینه پرندگان وحشی).

در واقع، فعالیت و جنب و جوش زیاد در بلدرچین ها، باعث ازدیاد ذخیره گلیکوژن در بافت های ماهیچه ای آن ها می شود که این امر باعث می گردد گوشت این پرنده مانند پرندگان شکاری، بسیار لذیذ شود، به همین دلیل است که گوشت حیوانات وحشی اعم از نشخوار کنندگان(آهو، گوزن، بُزکوهی و غیره) و یا پرندگانی مانند قرقاول، کبک، تیهو، دراج و بلدرچین فوق العاده لذیذ بوده و قسمت هایی از بدن آن ها بسیار خوش طعم می باشد.

‎از دیگر مزایای بلدرچین این است که بعد از طبخ به دلیل وجود سلول های پیچیده پیوندی، در اثر پخته یا بریان شدن به هیچ وجه متلاشی نمی شود و پرنده ترکیب خود را کاملاً حفظ کرده و در پذیرایی ها، زیبایی فراوانی به سفره می دهد.

 

 

با خواص بی نظیر گوشت و تخم بلدرچین آشنا شوید

 

 

72 درصد وزن بلدرچین قابل استفاده است که در مرغ 55 درصد می باشد. 20 درصد وزن کل بدن بلدرچین را عضله تشکیل می دهد و درصد پروتئین و ماده خشک در عضله ران 80 درصد است، در صورتی که این رقم در مرغ 65 درصد می باشد. گوشت سینه بلدرچین به دلیل جنب و جوش و پرواز های متناوبی که انجام می دهد علاوه بر این که حجم قابل توجهی از کل لاشه(یک سوم) را تشکیل می دهد، دارای طعم بسیار خوبی می باشد.

بلدرچین برای پرورش دهندگانی که تمایل دارند آن را به صورت صنعتی پرورش دهند نیز دارای منافع بسیاری است: دوره کوتاه جوجه کشی(15 تا 16 روز)، رشد سریع و بلوغ زودرس(35 روزگی)، میزان تخمگذاری بالا(فاز فعال تخمگذاری طولانی)، ضریب تبدیل غذایی مناسب، نیاز به محیط پرورش کوچک، مقاومت بالا در برابر بیماری ها و قیمت مناسب جهت عرضه مخصوص(گوشت و تخم) به بازار از جمله دلایل اقتصادی بودن پرورش این پرنده است.

 

 

ارزش غذایی گوشت بلدرچین

گوشت طیور به عنوان منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل در کشورهای مختلف، سرمایه گذاری زیادی روی صنعت پرورش طیور از جمله بلدرچین شده است.

ارزش پروتئین موجود در گوشت این پرنده24/913 درصد می باشد و این در حالی است که انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر پروتئین ها یافت نمی شود، در گوشت این پرنده به وفور وجود دارد. نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین 5 تا 10 درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوار کنندگان می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مُسن و از کار افتاده که احتیاج مُبرمی به ترمیم سلول های از دست رفته بافت های خود دارند، مصــــرف گوشت بلدرچین را تجــــویــــز می نمایند.

از طرف دیگر به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده، برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی مفید می باشد.

همچنین گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است.

 


خواص تخم بلدرچین

تخم بلدرچین از نظر کیفیت با تخم سایر پرندگان متفاوت است. تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد. یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، در مقایسه با تخم مرغ، 5 برابر فسفر و کلسیم،4/5 برابر آهن، 6 برابر ویتامین B1(تیامین)، 15 برابر ویتامین B2(ریبوفلاوین) و 6 برابر ویتامین B12 دارد، همچنین از کلسترول کمتری برخوردار است و سرشار از ویتامین A، اسید نیکوتینیک، مس و کبالت می باشد.

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از مزه بهتری برخوردار بوده و به علت کراتن خاصی که در آن ذخیره شده است، در درمان بیماری آسم تأثیر مفیدی دارد. از طرف دیگر به علت غنی بودن از ویتامین B، در درمان بیماری های عصبی موثر می باشد. همچنین تخم بلدرچین به علت وجود آمینواسیدهای فراوان، در تغذیه کودکان و بیماران بسیار موثر است. ضمناً از چربی کمتری نسبت به تخم مرغ برخوردار است.

در جداول زیر ترکیب گوشت و تخم بلدرچین مشاهده می شود:

 

 

جدول 1- ترکیب گوشت بلدرچین در 100 گرم:

 

ترکیب گوشت میانگین

 

آب 65/62(درصد)
چربی 3/3(درصد)
پروتئین 26(درصد)
مواد معدنی 6/3(درصد)
انرژی (Kcal/ 100g) 80

 

 

جدول 2 – ترکیب تخم بلدرچین در 100 گرم:

ترکیب تخم میانگین

 

آب 8/73 تا 3/74(درصد)
چربی 4/12 تا 1/11(درصد)
پروتئین 6/11 تا1/13(درصد)
کربوهیدرات 1(درصد)
مواد معدنی 1/1(درصد)
انرژی (Kcal/ 100g) 161
کلسترول (mg/dl) 844

 

 

نکاتی در مورد خرید بلدرچین و نحوه نگهداری آن

گوشت خام بلدرچین در یخچال به مدت 2 روز، و گوشت پخته آن حداکثر 3 روز قابل نگهداری است.

برای خرید گوشت بلدرچین اول از تاریخ انقضای آن اطمینان حاصل کنید.

گوشت تازه بلدرچین باید بدون بو، کاملاً تمیز و عاری از هر گونه بقایای پر باشد و بهتر است در اولین فرصت ممکن پس از خرید، آماده مصرف شود.

اگر قصد پختن بلدرچین را تا 2 روز پس از خرید ندارید، آن را منجمد کنید. به این منظور بهتر است آن را با همان بسته بندی هنگام خرید در فویل پیچید و یا این که در کیسه فریزر گذاشته و هوای داخل آن را کاملاً خارج کنید.
روش رفع انجماد گوشت منجمد بلدرچین

هیچ گاه بلدرچین منجمد را در درجه حرارت اتاق جهت رفع انجماد نگذارید. بهتر است آن را در یخچال گذاشته تا در طول شب رفع انجماد شود؛ هم چنین می توانید با غوطه ور کردن آن در آب سرد، رفع انجماد کنید.

بدین منظور پرنده را با همان بسته بندی منجمد شده و یا با قرار دادن در بسته ای مقاوم نسبت به آب، داخل آب سرد قرار دهید و هر 30 دقیقه یک بار آب را عوض کنید. بلدرچین ظرف مدت یک ساعت یا کمتر رفع انجماد می شود.

فواید تخم بلدرچین،فواید گوشت بلدرچین

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

 

همه چیز درباره بادام زمینی،خواص و مضرات آن

در این قسمت به طور کلی با آجیلی معروف به نام بادام زمینی فواید و مضرات آن آشنا میشوید:

بادام زمینی بادام زمینی Peanut

 

نام علمی Arachid

 

بادام زمینی گیاه بومی برزیل بوده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است .آب و هوای گرم برای کشت این گیاه مناسب می باشد . بادام زمینی گیاهی است یکساله دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن در حدود 30 سانتیمتر می باشد . برگهای آن مرکب از دو زوج برگچه است گلهای آن دو نوع متفاوت برنگ زرد می باشد که پس از تلقیح ، دم گل خم شده و به سطح خاک می رسد و سپس بتدریج در خاک فرو رفته و میوه در داخل خاک تشکیل می شود .

 

میوه بادام زمینی بطول تقریبی 4 سانتیمتر است و دریا پوسته شکننده برنگ خاکستری مایل به زرد می باشد .

 

بر روی پوسته یک تا سه برجستگی مشاهده می شود که هر یک محل دانه ها را نشان می دهد .

 

دانه بادام زمینی تقریبا مانند فندق برنگ سفید مایل به زرد بوده ولی تخم مرغی شکل است .پوسته نازکی دانه را پوشانده که برنگ قرمز قهوه ای است .

 

بادام زمینی دارای موادی مانند آراشین Arachin ، کوناراشین Conarachin ، چربی ، پروتئین و ویتامین های مختلف است .

 

 

خواص داروئی:

 

بادام زمینی از نظر طب قدیم ایران متعادل است . چون بادام زمینی دری پروتئین می باشد بنابراین از نظر غذایی بسیار مهم است .

 

1-برای تقویت ریه و طحال مفید است .

2-کلسترول خوب خون را بالا می برد .

3-درد معده را از بین می برد .

4-نرم کننده سینه است .

5-سرفه خشک را برطرف می کند .

6-شیر را در مادران شیر ده زیاد می کند.

7-ملین است .

8-بسیار مقو ی است .

9-برای تقویت قوای دماغی مفید است .

10-به هضم غذا کمک می کند .

 

 

مضرات :

 

بادام زمینی با اینکه غذای بسیار مقوی و خوبی است بعلت اینکه دارای روغن های اشباع شده می باشد کلسترول خون را بالا برده و باعث تصلب شرائین می شود . بنبراین آنهائیکه دارای بیماری قلبی بوده و یا کلسترول خونشان بالا است باید از خوردن آن خورددی کنند .

اگر کره بادام زمینی میخرید دقت کنید که تازه و از کارخانه مطمئن باشد زیرا در بعضی مواد بادام زمینی و یا کره آن در اثر عدم دقت در تولید ، آلوده به قارچ سمی افلاتوکسین Aflatoxin می شود که سرطان زا بوده و باعث سرطان کبد می شود . مانند آجیل مصرف میشود.

 

 

خواص بادام زمینی

 

 

 

همه چیز درباره بادام زمینی،خواص و مضرات آن

خواص بادام زمینی اسمش، بادام زمینی یک دانه روغنی مثل بادام یا گردو نیست، بلکه جزو گروه حبوبات مثل عدس و لوبیا قرمز است. رزوراترول ( )resveratrolماده مفیدی برای سلامت قلب که در انگور وجود دارد، در پوست قرمز بادام زمینی نیز یافت می‏شود.چون هر 30گرم بادام زمینی حاوی 14گرم چربی است، آن را می‏توان جزو گروه چربی در رژیم غذایی قرار داد. یک وعده بادام زمینی حدود % 20از نیاز روزانه ویتامین Eرا تأمین می‏کند. بادام زمینی همچنین منبع خوبی از فولات است. یک تحقیق انجام شده بر 30/000خانم نشان داده است که خانمهایی که بادام زمینی و دیگر دانه‏های روغنی را چهار بار در هفته مصرف می‏کردند، نصف ریسک ابتلا به سکته قلبی را نسبت به خانمهایی که بادام زمینی و دیگر دانه‏های روغنی را مصرف نمی‏کردند داشتند.

کلمات کلیدی:فواید بادام زمینی،خواص درمانی بادام زمینی،مضرات آجیل،مضرات بادام زمینی،ارزش غذایی بادام زمینی

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

««««جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و سرگرمی)»»»»

آیا تا به حال در جمع دوستان یا خانواده شما شخصی بوده که با گفتن یه جمله سخت شما رو تشویق به تکرار اون جمله کرده باشه !؟ آیا تا به حال ضایع شده اید !؟ دیگر نگران نباشید! ما برای شما برنامه تلافی ویژه ای داریم مجموعه ای از جملات تکرار نشدنی براتون جمع آوری کردیم که شما را به جنگ با آنها تشویق میکند با ما همراه باشید در تکرار تکراری جملات تکراری !

 

 

7 بار بگو سریع :
دستِ راستِ ماستِ سُسه

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

 

سریع 3 بار بگو :
کوکتل کتلت ، کتلت کوکتل

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

هفت بار سریع بگو :
رالی لاری

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

به لنکنت زبون نیوفتی ! 5 بار بگو :
سمسار تو سمساریش پوست سوسمار داشت

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

 

حالا جمله زیر رو تکرار کن چند بار :
منوچهر با یه بقچه پر تربچه، توی باغچه، خورد پیازچه!

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

پشت سر هم 5 بار بگو :
ریله رو روله روله رو ریله

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

جمله زیر رو 3 بار تکرار کن :
انگور انبه ازگیل اورانگوتان

 

5 بار بگو :
دستم در دبه بود دبه درش دستم بود !

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 بار بگو :
?ه ?و?و?ِ ?ه ?ورو??

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

 

5 بار بگو :
لای رولت رنده ی لیمو رفته

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

این جمله رو اگه 2 بار هم بتونی بگی هنر کردی ! :
چه ژست زشتی

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 بار تکرار کن :
دل به دلت دله این دله دل مرده بده بده دل که بد آورده

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

5 بار سریع بگو :
سه دزد رفتن به بز دزدی ُ یه دزد یه بز دزدید ُ یه دزد دو بز دزدید

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 بار بگو :
سه سیر سرشیر سه شیشه شیر!

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 مرتبه تکرار کن :
لیره رو لوله لوله رو لیره

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

این جمله رو 5 بار تکرار کن :
ششلیک شنسل شنسل ششلیک

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 بار پشت سر هم بگو :
سپر عقب ماشین جلویی زد به سپر جلو ماشین عقبی

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

 

این جمله رو 5 بار تکرار کن :
کانال کولر تالار تونل

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

جمله سخت زیر رو 5 بار تکرار کن
قوری گل قرمزی

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

5 بار سریع بگو :
افسر ارشد ارتش اتریش

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

5 بار بگو :
اگزیستانسیالیسم !

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

 

7 بار بگو :
شست ، سشوار کرد

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

پنج بار تکرار کن :
شیخ شمس علی در شمس آباد

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

سه بار سریع بگو :
6 سیخ جیگر سیخی 6 هزار

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 مرتبه سریع بگو :
تاجر تو چه تجارت می کنی ، تو را چه که چه تجارت می کنم؟

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

هقت بار سریع بگو :
لورل روی ریل راه میرفت

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

سه بار تکرار جمله سخت :
دختر خر ما تو دخل و خرج خیط کاشته بود

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

سریع و پشت سر هم چند بار بگو :
کارل و لرل کارها رو رله کردن

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

 

5 بار سریع بگو :
دزدی دزدید ز بز دزدی بزی عجب دزدی که دزدید ز بز دزدی بزی

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

5 بار تکرار کن :
سه دزد رفتن به بز دزدی یه دزد یه بز دزدید یه دزد دو بز دزدید

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 بار سریع بگو :
ششلیک شنسل ، شنسل ششلیک

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

سین و شینت نزنه ایشالا 5 بار بگو :
سه سیخ سوشی ، سیخی شیش هزار

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

سریع 5 بار بگو :
زیر? ریزه میزه از زیر میز می ریزه

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

زود ، تند ، سریع 3 بار بگو :
غولارو با قند گول می زنیم

 

جملات جالب و غیر قابل تکرار کردن (حالت طنز و شوخی)

 

7 بار زود بگو :
ریش شیری سیبیل شیری ، سیبیل شیری ریش شیری

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

3 بار سریع بگو :
این باد چه بد باد بدی بود که من باد به بد بادی این باد دگر باد ندیدم

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

5 بار تکرار کن :
به نام وجودی که وجودم از وجود پر وجودش بوجود آمده است.

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

این جمله ترکی هست ، 5 بار بگو :
” سانجلاندرانلاردانده ”

یعنی : این از اونها (میوه یا هر چیز دیگه ای) هست که اگه بخوریش دل درد میگیری.

 

اگه میتونی بگو , مطالب خنده دار

 

و در آخر جمله انگلیسی زیر رو یه بار هم بتونی بگی قبوله !
Three witches watch three Swatch watches.Which witch watch which Swatch watch

یعنی : سه جادوگر به سه ساعت سواچ نگاه میکنند؛کدام جادوگر به کدام ساعت نگاه میکند

 

در پایان امیدواریم هیچکدومتون لکنت زبان نگرفته باشید !

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  
   1   2   3      >